Första kvartalet del I

livet i stort, studentliv / Kärleksakuten, SSK, fiesta, friendz, medfak, plugg, sexpol, sexualpolitik, skörheten & odjuret, slitet, student, ångest / Permalink / 0
Okej nu var det typ två månader sen jag skrev på blorren så jag tar en recap på de tre första månaderna av 2018 med hjälp av lite bilder (cirka alla bilder jag har på min telefon).
 
Terminen började med nolle-P vilket var skitkul verkligen. Vi lekte och stojade och hade tårtbakartävling och snackade med n0llan mm etc osv. Allt ös tog lite på krafterna så jag blev dödens förkyld men återhämtade mig med bubbelbad och sånt gott.
 
Var på sånt studentspektakel i massa minusgrader och frös stjärten av mig trots dubbla byxor, men det var himla skoj att se folk racea nerför vallabacken på sina hemmasnickrade åkdon.
 
Vi har haft en hel massa möten med Kärleksakuten där vi planerat internutbildning, haft internutbildning, planerat efterföljande temakväll och haft temakvällen. Fullt ös medvetslös! Eller snarare ännu mer medveten..? Det har vart himla skoj i alla fall! Vi blev uppemot tjugo pers på internutbildningen så nu har vi massa färska utryckare - YAY
 
Det syns måhända inte, men inuti sörjer jag djupt mitt uteblivna körkort efter tredje kuggade uppkörningen. För mitt inre såg jag hur jag sköt kontrollanten i örat med paintballgevär. 100 % förbenad kan vi säga, utan att gå in på allt för blodiga detaljer. Bra var att jag var bjuden på middag hos pappa kvällen efter så jag tvingades ur min sorgebubbla till slut.
 
 
Den senaste tiden har gått så jäkla fort! Det har varit helt galet intensivt med teorin i skolan och på det en massa färdighetsträningar med nya moment. Hjärnan har knappt hunnit smälta all kunskap innan vi gått vidare till nästa område. Det har vart lite upp och ned helt enkelt, men snart går första gruppen ut på VFU och vi andra kan andas ut och börja repetera allt vi gått igenom hittills. SKÖNT!
 
 
För några veckor sen hade vi finsittning som planerades av huvudfaddrarna och blev nollans första finsittning (min med pga missade min egen finsittning förra terminen). Det var superkul och jag var supersnygg och allt var asfint. Blev fett illamående lagom tills dansgolvet öppnade dock så det blev en cykeltur hem till sängen utan dans :-( Så kan det gå.
 
 
Jag känner mig jävligt sliten såhär års med konstant trötthet och allmän skörhet i själen. Det vänder nog när solen och värmen kommer tillbaka. Till dess knaprar jag D-vitamin-tabletter och håller krampaktigt om allt som faktiskt ibland känns bra - och det är ändock en hel del.
 
Återkommer med fortsättning vad det lider. Hörs!
 
Till top