Semester och umamifirande

livet i stort, studentliv / Kärleksakuten, SSK, friendz, frukost, kyrkan, litteratur, medfak, plugg, semester, sexpol, sexualpolitik, sjuksyrra, student, tenta, äventyr / Permalink / 0
Hej hej hej
Nu är jag åter tillbaka här i cyberspace och på bloggis. Jag har en del idéer om inlägg jag vill skriva. Ska bara samla kraft att faktiskt knåpa ihop dem också. Till dess får ni några bilder från veckorna som gått.
 
För två veckor sedan befann jag mig här under den spanska solen och drack flaskvatten. Det måste en egentligen inte längre. Det spanska kranvattnet har blivit betydligt bättre på senare år så pass att även turister kan dricka det. Lucas hade dock en otrevlig erfarenhet av oanvända rör bara någon vecka tidigare så vi beslutade att inte ta några risker med tanke på vår ovisshet om lägenhetens vattenledningar. Solkusten bjöd på en massa god mat och take away-mojito, samt en urtrevlig församling i Svenska kyrkan i utlandet (SKUT). Eftersom kompisarna liksom skaffat sig en vardag där nere nu fick jag hoppa in lite i den vilket innebar att jag bland annat fick hoppa in på en barngrupp en eftermiddag. Att leka elefant/giraff som blir uppäten av treårig tiger/lejon var minst lika roligt i den gassande spanska vårsolen så no complaints.
 
Jag träffade en ny moppskompis också!!
   
Och så åkte vi på en liten roadtrip till bergen för att vandra på en gammal bergsväg som en gång var världens farligaste men som nu är ofarlig och mest bara himla vacker. Jag lyckades dock inte få till en enda snygg bild, men här på Beas instagram finns en fet bild.
Look at this view!!??
Sen landade jag på ett snötäckt Arlanda. Det var så dåligt skyltat till utgången jag skulle till för att ta bussen så jag blev fett nervös. Har ni också den tanken om att alla flygplatser är gigantiska och att det kan ta typ en och en halv timme att ta sig igenom? Det händer ju aldrig, inte ens på typ Schiphol, utan tar alltid ca en kvart oavsett vart en ska, men men. På bussen fick jag den FANTASTISKA nyheten att jag blev godkänd på anatomitentan (Woho!!!) och firade med mamma och Max umamiburgare. Highly recommend.
Veckan som gått har mest bestått av att ligga i sängen med förkylning, men jag tog mig iväg på en minimässa i Norrköping tillsammans med Kärleksakuten i onsdags. Där träffade vi alla Nollan, men eftersom det i princip bara är medfak som tar in nu till våren så var det inte supermycket folk. Vilket var rätt skönt med tanke på att jag var genomförkyld. Jag var i skolan från tio till fyra och åkte sen direkt till mässan och stod där och körde kondomchallenge med alla som vågade sig fram. Det gick ut på att para ihop rätt kondomförpackning med rätt kondom av RFSUs fyra mest sålda kondomsorter. Det var verkligen superkul att se på när folk kände och funderade över de olika kondomerna och att få berätta för både nollan och en del faddrar och andra aktörer om vad vi gör i föreningen.
 
Nu är termin två igång med full fart farmakologi och så även nolle-P. 100 % värt trots att jag ex kom i säng 06 imorse hehe. Skaffade Netflix igen häromdagen och har sett ikapp mina favoritserier som jag missat det senaste halvåret. Kan bjucka på en lista med mina bästa Netflixtips vad det lider.
Hörs!
Till top