Första veckoinlägget 2018

SSK, livet i stort / Stockholm, friendz, malmö, musikal, plugg, podd, skörheten & odjuret, slitet, student, äventyr, ångest / Permalink / 0
Tänkte skriva gott nytt år men just nu känns det lite som en lögn. Jag spenderade kvällen och natten hos Albin med att se Twilight-filmerna, gråta och äta glass som jag inte egentligen gillar direkt ur förpackningen. Go start på det nya året, am I right?
 
Puffy McPuffeyes & en relaterbar meme
 
Men okej, året har inte enbart sugit röv hittills. Jag har åkt en massa tåg, bland annat till Stockholm igår för att fixa det sista på tatueringen och fylla i den gamla som skavts bort lite grann och det känns nice att den nu är helt färdig. Bara att börja spåna på nästa i ordningen.. Jag började dessutom terapiåret bra med att inte skjuta på det utan sitta hela tågresan med programmet. Kanske intressant för personen bredvid också att få läsa om acceptans och exponering, en vet aldrig, det kanske var precis vad personen behövde just den dagen?
 
I helgen var jag dessutom i Malmö med mormor på en supersnabb 24-timmarsvisit. Vi gick på jakt efter rosa öronmuffar till en kollega som skulle sluta på hennes jobb och drack lemonad på nåt mysigt ölhak. På kvällen gick vi på Malmö Opera och såg Spelman på taket som verkligen var så sevärd med fantastisk ensembel - framför allt imponerande dansare!
 
Folk & Rock var ett soft ställe med gosig stämning. Mormor bar ny tröja med liten polokrage (försökte förklara att det heter turtle neck nuförtiden men hon köpte det inte riktigt) och nytt julklappshalsband. Älskar grejen med att klä upp sig när en går på teatern och operan. Det känns som så festligt!
 
För exakt en vecka sen hade jag den fruktansvärda anatomitentan som inte kändes fullt så hemsk när en väl satt där i salen och skrev - men vi får se hur det gick om någon vecka. Vaknade i panik imorse och var helt övertygad om att jag missat vitala grejer och därmed är underkänd, men jag tar det inte som ett omen utan mer som ett uttryck för generell ångest. Ah, det ljuva livet.. Idag har det legat en vacker dimma över hela staden och jag har haft dimma i hjärnan. Därmed har jag ägnat dagen åt att lyssna på podcast och äta, men även pressat ur mig en catchy reflektion som ska presenteras imorgon. Fantastiskt bra planerat att skjuta på det till sista dagen och därmed riskera att behöva göra det inte bara med andan i halsen utan även med klumpen i halsen och dimma i hjärnan. Ye live n ya learn.
 
Imorgon är sista dagen i skolan för denna termin och på torsdag drar jag till bästisarna i Spanien för en välbehövlig paus. Ses på andra sidan med solbränna och påfyllda energidepåer, y'all!
Till top