Två veckors studentliv

SSK, livet i stort, studentliv / SSK, fotografi, kyrkan, medfak, mys, plugg, sjuksyrra, student, tips tips tips, äventyr / Permalink / 0
Nu var det lite mer än två veckor sen jag skrev sist och det känns ganska rimligt, med tanke på att jag börjat en ny utbildning och sådär. Hittills har allt känts jättebra. Det är en nice blandning av folk i klassen och själva utbildningen verkar vara bra och välstrukturerad och så. Det enda som känts lite jobbigt hittills var väl när jag nyss började läsa på om immunförsvaret och patogener... Nu kommer en sån där typisk fras: Jag är inte hypokondriker, men... jag måste erkänna att jag blev lite oroad av att läsa om hur en massa små organismer i kroppen flyter runt och tränger igenom kapillärväggar och sånt avancerat. Antagligen försvinner känslan när jag väl förstår hur det fungerar, men just nu bland alla olika "cyter" och "fager" känns det rätt förvirrande och obehagligt. Jag är nog en sån person som måste förstå saker helt och hållet för att klara av att tänka på det, annars blir det bara överväldigande, men det brukar falla på plats rätt fort så jag är inte särskilt orolig.
 
Jag har varit ofattbart trött de senaste veckorna. Det är som om jag aldrig lär mig hur jag själv fungerar, eller snarare som om jag inte låtsas om det. Hela mitt väsen skriker verkligen introvert utåtriktad. Alltså, att vara i sociala sammanhang drar mer energi än det ger för mig. Samtidigt tycker jag om att umgås med människor och jag är superberoende av att regelbundet vara i givande sammanhang. Den kombinationen genererar ofta att jag som nu är extremt trött efter att ha varit i sociala sammanhang i alldeles för stor utsträckning. Det finns liksom ingen energi kvar i slutet av dagen, bara en trött och skör liten människa. Men nu blir det mer rutiner och sömn och mindre mingel (åh gud, så ambivalent inför detta fenomen??).
 
 
Det har varit så emotionellt att börja skolan. Eller vad säger jag. Det är alltid emotionellt att vara jag, men när det blir mycket intryck och mycket socialt krävande som sker så blir jag alltid extra ledsen (och extra glad).
 
Det hjälper heller inte att det har varit nästan konstant regn och rusk sen skolan började. Det var som att hösten kom med terminstarten, som ett brev på posten och damp ner i hela staden. Jag tror inte att någon riktigt var redo för ett sånt plötsligt årstidsskifte. Jag vet att jag inte var det i alla fall...
 
I onsdags var det en stor mässa på SAAB-arena och vi var tre stycken som gick runt och samlade gratispennor hela eftermiddagen. Sen fick vi dessutom gratis sockervadd av Sveriges bästa sockerspinnare, ja alltså han kallade sig själv det. De andra två åkte karusell men mitt fantastiska/överkänsliga balanssinne pallar inte sånt så jag fick dokumentera det hela från marken.
 
Nu ska jag dricka lite mer te och ta hand om förkylningen jag visst dragit på mig i höstkylan. Sen ska jag ta bort nagellack och duscha inför den tidiga träningen i flytteknik på Clinicum imorgon bitti.
 
Ha det gott så länge och glöm inte att rösta i Kyrkovalet på söndag! Vet du inte vad du ska rösta på? Det visste inte jag heller. Testa valkompassen från Dagen!
Till top