Senaste tiden, men mest skola

SSK, livet i stort / QUEER, SSK, fika, finkultur, friendz, höst, konst, kyrkan, medfak, plugg, student, vården, äventyr / Permalink / 0
Tjena Mittbena!
Nu var det en tid sen jag skrev och det har såklart hänt en del sen sist. Jag har varit dunderförkyld ett par dagar och mest legat hemma i soffan. Sen var det kyrkoval och då pallrade jag mig såklart ut, trots förkylning, för att rösta. Förra veckan var de en hel del plugg så det var inte mycket annat som hanns med.
 
 
Nu har hösten kommit igång ordentligt med färggranna löv, dimmiga kvällar och bäcksvarta morgnar!
 
 
Förra helgen tog jag mig upp till Stockholm tillsammans med Lotta för att hälsa på Donya som flyttat dit. Första kvällen såg vi på Julia & Romeo på baletten. Sen åt vi pommes och drack drinkar på Tiki Room i Vasastan. Andra dagen spenderade vi på Fotografiska muséet och på Stockholms gator. Vi kan eventuellt ha gått åt fel håll på väg mot centrum.. Det lämnar vi osagt. Kvällen blev lugn hemma hos Donya med film och snabbmat i sängen. På söndagen satte vi oss på ett fik i solen innan tåget gick hemmåt igen.
 
 
Den här veckan har hittills varit rätt intensiv. Det märks att plugget börjar komma igång på riktigt nu med mycket föreläsningar och färdighesträning. Just denna vecka hade vi dessutom en liten rapport som skulle skrivas utöver allt annat. Trots mycket plugg hann jag både gå på planeringsmöte inför höstens samtalsgrupp och jobba ett kort kvällspass på korttidsboendet.
 
 
Nu har kvartalets nummer av Historiskan kommit, äntligen! Men den får dessvärre konkurera med kurslitteraturen... Idag har jag suttit på föreläsningar om transpersoners hälsa och livsvillkor på KK under förmiddagen trots att jag kanske egentligen borde prioriterat att plugga. Det kändes bara så tråkigt att missa då detta var det enda jag planerat att delta i vid årets regnbågsvecka. Och jag känner mig så himla tacksam över att ha fått ta del av så många viktiga och intressanta föredrag! Vid lunch mötte jag upp Lotta på stan för att äta lite och tjöta några timmar. Hemma igen satte jag mig med veckans scenario en stund. Resten av helgen blir chill och plugg, med ett smärre avbrott för att gå i prideparaden.
Till top