En halvdag med lugn

livet i stort, studentliv / QUEER, SSK, höst, planer, plugg, podd, populärkultur, slitet, student, tips tips tips, tvserie/film / Permalink / 0
 
Lyssnar ikapp Skäringer & Mannheimer som lyst upp tillvaron senaste veckorna.
 
Jag satt hela förmiddagen och snorade i ett grupprum på campus och jobbade lite basgrupp. Runt tolv tog energin slut och gruppen skingrades för livet. Nu borde arbetsdagen kanske inte sluta redan klockan tolv, men det är ändå jävligt skönt. Det är så fridfullt att gå hem, trött som ett as på grund av den där förkylningen, och känna att det är helt okej att dra benen efter sig. Jag bara promenerade långsamt långsamt och när jag kom fram huset kände jag verkligen inte för att gå inomhus, dels eftersom jag var dödstrött och därför att jag insåg att gräset fortfarande är grönt och det faktiskt inte regnat på någon dag. Det gäller att passa på när en både kan och vill ligga i gräset. Jag hade dessutom bestämt att jag är för snorig i skallen för att tvinga mig själv till mer plugg idag. Jag var helt enkelt sjukanmäld i min egen mentala expedition där det sitter nån Titti och svarar "Krya på dig" när en ringer.
 
Innan jag gick hem tänkte jag att jag skulle bjuda min trötta kropp och snoriga hjärna på biograf som lite uppmuntran. Men när jag kollade vad som går just nu blev jag så himla besviken. Det går en enda film som jag vill se just nu, och det är Dumma mej 3. Resten är bara skit, vad det verkar. Men vad fan det är väl inte så jobbigt? Nej, självfallet inte, men det stör mig något att alla bra filmer ska komma samtidigt så att en knappt hinner leva för all film en ska se på bio. Sen, resten av året blir det ingen film alls oavsett hur sugen en må vara. Typiskt alltså.
 
Idag anmälde jag mig till en temadag som universitet anordnar under Linköpings regnbågsvecka. Dagen ska handla om både binära och ickebinära transpersoner i svensk vård 2017. Det ska bli superspännande att få ta del av debatten och förhoppningsvis lära sig massor nytt! Också kul att vi verkar bli flera från skolan som ska dit.
 
För en stund sen tog jag ut lite choklad ur kylen och då hoppade en vidrig liten tvestjärt ur förpackningen!? Äckligt som sjutton. Innebär detta att jag slängde hela chokladkakan och åt torra digestive istället..? Nehejdu, det var bara att blunda och svälj. Nu har jag insett att den smakar som vanligt och förlikat mig med tanken att jag eventuellt ätit tvestjärtssvett. Folk har käkt värre, right?
Till top