Oktoberkänsla

SSK, livet i stort, studentliv / QUEER, SSK, fika, fotografi, friendz, höst, kyrkan, plugg, populärkultur, sjuksyrra, slitet, student, tvserie/film / Permalink / 0
Nämen oj så tiden går när en har mycket att göra! Nu har det visst blivit något sorts fjortondagars intervall på blogginläggen här så jag uppdaterar väl lite om vad jag haft för mig den senaste tiden som vanligt. Sist jag skrev var det regnbågsvecka i Linköping vilket såklart även innebar att jag gick i paraden. Jag brukar alltid gå med kyrkan, eftersom det är genom kyrkan jag från början kom i kontakt med paraden, typ 2012. I år hade jag dock fler möjliga organisationer att gå med men det känns liksom viktigast att gå med kyrkan och visa alla att vi är fler kristna som inte har en pinne i röven än som har det!
 
Jag har njutit av både säsongsstarten av diverse TV-serier, så som Grey's Anatomy, samt av det fantastiska vädret som kikat fram mellan regnskurar och tunga moln. Jag hängde med Sabina och försökte klättra i magiska ekar.
 
Det har verkligen varit sinnessjukt fint ljus den senaste tiden och jag blir så besviken på min simpla mobilkamera som aldrig riktigt lyckas fånga det på bild... Men jag har stannat otaliga morgnar på väg till skolan för att ta bilder på träd eller gator, eller mig själv..
 
Jag har pluggat en hel del, och varit lite småsjuk aka haft IBS-mage pga carpat lite för mycket och inte hållit mina rutiner... *angel face* Men jag har försökt peppa mat och livslust genom att käka lunch på café och använda foundation OCH läppstift på samma dag (det händer typ aldrig längre..)
 
I helgen bodde jag dessutom hos Albin och passade två förskolekids aka småsyskon till honom. Vi hade tacomys på fredagen och en lång och utdragen nattning med vyssan lull gånger fem och bockarna bruse i någon sorts teatralisk improvisationsakt. Lördagen fikade vi mest och lekte lekpark och promenerade, till det stora vagnlösa barnets förtret. På kvällen åt vi allt gott en kan tänka sig, eller godis, popcorn och ostbågar som det också kan kallas. Söndagmorgonen blev lite stressig för min del då jag skulle iväg på en utbildning för att bedriva sexualupplysning för ungdomar som hölls på campus. Fett värd helg, trots att den slutade i en rejält fuckad mage pga liite för rolig helg för att palla hålla på rutinerna..!
 
Ikväll har Johanna varit här och gjort min supersömniga och oproduktiva dag betydligt mycket bättre. Jag fick dessutom veta att första inlämningsuppgiften blivit godkänd vilket såklart känns amazing!! 
 
Avslutar med en sliten och skeptisk (och lite rädd?) brud med 80-talstofs från häromdagen. Var så artiga!
 
 
Till top