Härlig är jorden

livet i stort / Stockholm, finkultur, fotografi, frukost, höst, musikal, mys, plugg, populärkultur, slitet, äventyr / Permalink / 0
 
Här är det bara glada miner, som vanligt! Jag fryser konstant och är ledsen och djävlig, men det hjälper ju då med levande ljus i duschen (alltså inte direkt i duschen men ni fattar) och ny skitsnygg vinterkappa. Härlig jag känner mig som uppenbart använder mig av överkompensation men ingen är perfekt, right..? Men till mitt måendes försvar har jag ganska precis fått IBS vilket i princip präglar hela tillvaron just nu. (Jag måste säga att det passar otroligt bra att jag precis läser om coping och de påfrestningar som kan komma med ett sjukdomstillstånd/besked. Det ger liksom lite djupare förståelse för min egen situation.)
 
I lördags for jag och mamma till Stockholm för att mysa och se Book of Mormon på Chinateatern. Musikalen var sjukt rolig pga politik + Per Andersson och fantastiskt väl framförd med klockren humor och fantastisk show! Utöver föreställning åkte vi gullig hiss på hotellet, åt fantastiskt god mat och shoppade en hel del (kompensationen u know). När vi åkte tillbaka på söndagen fick vi sällskap av mormor, åtminstone till Norrköping, så det var mysigt att se henne igen.
 
 
Ytterst drömmig utsikt över typisk Stockholmsk innergård från vårt hotellfönster.
 
Jag kan typ inte låta bli att ta en massa bilder på alla fina löv i höstsolen. Det är bara för fint för att motstå.
 
Igår läste jag ut Utvandrarna som jag kämpat med i 563 sidor tillika två månader. Eftersom jag är en musikalnörd och är störtförälskad i Kristina från Duvemåla visste jag ju i stora drag vad som skulle hända och det var väl för väl med tanke på hur olidligt segt Moberg skriver ibland. Flera sidor kan gå åt till en sidoberättelse som inte egentligen för berättelsen frammåt. Nog för att dessa berättelser kan vara mysiga och säga något om såväl karaktären som tiden men det kan va lite småsegt ibland.
 
Idag har jag hämtat ut tre nya böcker som jag köpte härom veckan. En av dem är Food Pharmacy som handlar om mat som är bra för tarmfloran som i sin tur är en viktig del av immunförsvaret. Nu hoppas jag att jag får massa goa tips på vad jag kan käka för att må lite bättre både psykiskt och fysiskt. Jag har redan hunnit testa ett recept och det var rätt gott. Det var den här bönröran som jag åt till brocolli och potatis. Jag återkommer med rapport om några veckor. 
Till top