90 % Carmilla

livet i stort / HBTQIA+, Kärleksakuten, LESBISKT, QUEER, SSK, fiesta, friendz, medfak, populärkultur, sexpol, sexualpolitik, sjuksyrra, student, tips tips tips, tvserie/film / Permalink / 0
Sitter och lyssnar på Annika Norlin och känner exakt noll personlig utveckling från age sixteen. Bytte dock musik nu. Insåg att det blev lite väl mycket "sitta och röka på kyrkogård och gråta över livets ofullkomlighet" över det hela. Vad har hänt sen sist då? Well, jag har varit på konsert! I torsdags skrev Sabina och efterfrågade sällskap till helgen och vips så skulle vi gå på konsert knappt 24 timmar senare. Härligt alltså! Fredag 21:00 stod vi någon tusing fattigare och fyra (4) biljetter rikare - eftersom vi såklart lyckats köpa dubbla biljetter... Men det är sånt som händer och konserten var himla bra. Allt skrikande och hoppande på konserten gjorde oss trötta och orimligt illamående så det blev en rolig men tidig kväll.
 
 
Utöver konsert har jag skrivit och skickat in hemtenta som jag kanske måste komplettera, men förhoppningsvis inte. Tentan blev klar redan i onsdags och istället för att plugga något annat relevant snöade jag in totalt på häxor och gjorde en rejäl lista med wicca-stuff - typ filmer, böcker etc som jag redan sett eller vill se. På ungefär det temat hittade jag dessutom en webbserie på Youtube om en queer vampyrbrud och en minst lika queer naiv freshman. Kan det bli bättre? OF COURSE! Lägg exempelvis på en apokalyps och töntiga stela girl-on-girl-interaktioner plus en antik ondskefull vampyr som vill öppna en gateway to hell. Carmilla har allt. Twilight kan slänga sig i väggen och Fifty shades likaså. Detta är på en helt annan nivå.
 
Jag är förvrigt supertaggad på Martina Haags nya bok. Har helt missat att hon skulle släppa nytt men gillade verkligen "Det är något som inte stämmer" så har höga förväntningar på denna.
 
Idag var jag, precis som förra tisdagen, på en gymnasieskola tillsammans med Kärleksakuten och höll ett pass om sex och känslor och sånt göttigt. Det var kul och utmanande och spännande precis som förra veckan, men denna gång gick det mycket bättre med alltsammans. Vi fick enbart positiv kritik och både vi och eleverna verkade supernöjda! Det var helt okej att enbart ha fem minuters lunch hemma innan jag skulle stressa vidare till skolan efter ett så lyckat pass.
 
Nu har jag äntligen tagit tag i min ovve (studentspråk för overall) och sytt på ett märke och två bokstäver - alltså hela mitt namn! Duktigt av mig må jag säga med tanke på att jag skjutit på detta i cirka en månad och sen gjorde färdigt det på bara några dagar. Det visar sig dessutom att det går utomordentligt bra att sträcktitta på tre säsonger av dina nya favoritserie om lebbiga (pun intended) vampyrer medans du syr på tygbokstäver för hand. Det är till och med en fantastiskt bra kombination. Nu ska det bara på lite tygmärken men de är så nedrans tjocka att det nästan går hål på fingrarna av att trycka genom nålfan så först får jag inskaffa en fingerborg. 
 
 
Jag har just sett denna veckas avsnitt av Supergirl och ska väl googla lite bilder på min färska celebrity crush Natasha Negovanlis och fälla en tår över att Carmilla inte finns på riktigt. Som om ni gör något vettigare om kvällarna? Nä, precis.
Till top