Välkommen till bloggen!

livet i stort / diakoni, kyrkan, planer, sjuksyrra, vården / Permalink / 0
Jahopp, då var det dags för ännu en ny blogg. Jag tror att detta är mitt kanske tionde försök att blogga så jag är i princip inställd på att detta projekt kommer att bli ungefär lika långlivat som de tidigare försöken..
 
Nu tänkte jag hur som helst försöka att dokumentera livet och skapa en egen plattform för mina texter och bilder där jag är just nu. För tillfället jobbar jag som vårdbiträde på ett korttidsboende i centrala Linköping. I höst har jag tänkt plugga sjuksköterskeprogrammet på Linköpings universitet för att först arbeta som syrra och sen även kunna vidareutbilda mig till diakon. Det är väl där jag är nu, antar jag.
 
Utöver jobb och utbildningsplaner har jag ju såklart fritidsintressen också, som de flesta andra. Jag är ett stort fan av sociala medier, så där hänger jag en hel del. Sen är jag aktiv inom svenska kyrkan, dock lite mitt emellan sammanhang just nu, men jag försöker finnas där jag verkar behövas för tillfället. Sen gillar jag tv-serier och musik och poddar och att resa och politisk kamp och att klubba och massvis utav annat.
Ett favoritkonto från Instagram, och lite brödsmulor!
Till top