Kristihimmelsflärd

livet i stort / Permalink / 0
Tjabba tjena hallå
Hoppas ni har haft en redigt go och ledig långhelg. Om inte så är det också helt okej förstås. Min helg blev inte så mycket längre än vanligt. Jag jobbade till nio på torsdagskvällen och var sen ledig till måndag morgon. Denna korta långhelg var jag på besök hos Helge som jag bodde hos/med under mina sju månader i Göteborg. Det kändes faktiskt otroligt naturligt att vara tillsammans igen efter två månader isär och det känns som ett tecken på att vänskapen håller även lång distans och mindre kontakt.
 
Förutom en massa gött tjöt och härlig stämning har vi gjort en del mer praktiskt och greppbart. Vi har exempelvis gått på stadsmuseum och lärt oss en del om Göteborgs födelse. Efter att ha strosat runt i bokshoppen i över en kvart köpte jag en rollspelsbok med äventyr som utspelar sig i Göteborg 1600-1800. Hit me up om ni vill spela, för jag är i jävligt pepp på att testa!
 
När vi varit på museum, för andra gången, och var påväg hemmåt (läs: till Willys för att köpa godis till nedsatt pris) gick vi magasinsgatan ned och gick rakt in i en matmarknad!!! Trots att vi hade lite bråttom hem gick vi såklart en nogrann runda för att provsmaka i princip allt som erbjöds. Jag är verkligen en sucker för smakprover och blir alltid lite extra lycklig av mat som är gratis.
 
Vi har också varit ute och ätit på restaurang som sig bör när en är på minisemester. (Det kändes verkligen som om jag var på semester när det luktade niveas solcréme och solbrillorna var ett måste och vi turistade och alla ute på stan verkade lite glada i hågen.) Efter restaurangbesök gick vi till Beebar och tog varsitt glas på uteserveringen. (HUR mycket semester osar inte det till exempel???) 
 
Söndagen spenderades i majorna på Megaloppis i ösregn. Det var supermysigt och enligt Helge gick jag runt och kved "åh vad chaarmiiiiigt" åt det mesta. Pinigt värre, men också lite värt.
 
 
Ett av mina få men mycket go'a loppisfynd var en kaptenshatt eller hipsterkeps eller fleecemössa med skärm, eller vad de nu egentligen heter.
 
Idag jobbade jag sju till fyra, vilket kändes alldeles lagom! Efter jobbet åkte jag direkt hem till en kusin tillika granne och legitimerad massör för en rejäl omgång på diverse muskelknutar i nacke, axlar och rygg. Ao, jag säger bara det. Ao. Efter massagen gick jag mina femtio meter hem för att laga lite middag. Var så sjukt sugen på mangoraja att jag bara slängde ihop det som skulle gå fortast att laga och som dessutom gick att förtäras med mangoraja... Det blev redigt gött må jag säga. 
 
Nu håller jag i princip på att somna sittandes. Kroppen är dessutom i uppror med (pre?)mensmage och chokladcravings. Winter is coming... Misstänker att jag inom en vääldigt snar framtid riskerar att ha ätit upp mammas choklad som ligger i kylen. Men mors dag är ju ändå över för i år, så varför inte? Nu ska jag korka upp min colaflaska, ta fram mammas choklad och lägga mig på soffan.
Vi ses i nästa menscykel, hörrni.
Ciao!
Till top