Kökssoffan

livet i stort / Permalink / 0
Kan vi ta några minuter att bara förundras över kökssoffan och vad den innebär för vårt kollektiva barndomsminne. Det finns något så nationalromantiskt och idylliskt helylle över kökssoffan. Det finns många idylliska barndomsminnen som jag inte kan förstå helt och fullt, men kökssoffan är definitivt inte en av dem. Detta är en av mina absoluta favoritmöbler, alla kategorier, mycket i och med dess plats i köket under mina första år. Vi hade en kökssoffa i liknande stil med den vänstra bilden här nere, med ett rätt fult men väldigt tidsenligt urtvättat blått tyg med färgglada blommor på. Mormor har också haft en helt fantastisk vitmålad kökssoffa i sin sommarstuga där jag spenderat mängder med tid under mina sommarlov.
 
Just nu är mitt drömhem en liten ljus villa med kökssoffa och hundmatskål på golvet.
Nordin farm:   Inspire-se: Bonjour Vintage:
Bilderna är tagna från en av mina anslagstavlor på Pinterest.
Till top