April 2017

livet i stort / LESBISKT, Louise Boije af Gennäs, QUEER / Permalink / 0
 
Jag tänkte återberätta delar av april månad eftersom den var rätt händelserik och kul och sådär.
 
Jag var i Paris med familjen, eller de delar av oss som bor i Linköping i varje fall. Där såg jag mitt livs första rosa taxibil och gick på en hel massa museum både med Amanda, som bor en bit utanför Paris, och med familjen.
 
Jag var även på Påsknattsfest, en tradition vi har i vår ungdomsgrupp. I år hade vi festen tillsammans med en annan församling och det var härligt att träffa en massa nytt folk.
 
Jag har läst en redigt bra bok som för en gångs skull inte kom ut varken innan 1950-talet eller på 2010-talet. Stjärnor utan svindel utspelar sig och kom ut under 90-talet och handlar om hur överklassen och det lesbiska communityt i Stockholm möts när huvudpersonen, den gifta hundägaren, faller för den lesbiska rebellen tillika journalisten. Recommend! Recommend!
 
Sen har jag även gått på vernissage där två vänner ställde ut, med sin folkisklass på stadens bibliotek.
 
Nu ska jag se om jag kan komponera ihop nåt mer inlägg så att det faktiskt blir något av den här bloggen.
Adios!
Till top