sen sist, halva juni

livet i stort / Permalink / 1
Halli Hallå!
Nu har det visst blivit  juni och sommar och jag har inte skrivit ett enda inlägg sen slutet av maj. Oopsie..
Vad har jag gjort sen sist, undrar ni förmodligen inte, men vem bryr sig om det? Det är ju min blogg, right?
Here goes: Jag har varit ute i regnet. Japp, you heard me! Jag har frivilligt gått ut i regnet. Jag har promenerat lite i skogen runt Gamla Linköping. Luktat på våt skog. (obs, icke att förväxla med våt ängsmark = fitt[j]a)
 
 
Jag har också hängt lite med Albin.
 
Nationaldagen firades inte direkt, med tanke på min skeptiska/ambivalenta inställning till nationalstaten, men jag drog med mig brorsan till Gamla Linköping för att käka glass. Rimligt ändå, att fira fosterlandet genom att käka livets godaste glass: SIAs mintkolaglass.
 
 
Sen har jag också bara haft det gött o barbent, i princip oavsett väder vilket inte kanske varit helt genomtänkt alla gånger... äsch päsch!
 
 
Om jag har käkat god mat? Ajjemen! Massvis utav gött käk har det slinkit ner i denna kropp på senaste. Det hör sommaren till. Det är sen gammalt.
 
 
I brist på beach i närområdet har jag jobbat på min bitch-body och jag måste erkänna att jag känner mig rätt nöjd med insatsen. Jag har försökt att carpa skiten ur livet genom att ligga o pressa i solen när det finns tid och gå lättklädd när det inte finns tid att pressa. Älskar sommaren alltså!! Häromdagen gick jag runt i en vit kjol som var see through så att alla visst såg mina bikinitrosor (i brist på rena undies). Sånt händer banne mig bara om sommaren!
 
Nu när sommaren är här ska ju folk tydligen få sommarlov, nedrans lyckostar, och det innebär den älskvärda ceremonin SKOLAVSLUTNING. Det finns cirka inget mer sommrigt än skolavslutning, i min mening. I år gick hela familjen och tittade på svenska flaggan och sjöng nationalsång för att se hur pyttisen här uppe fick sina slutbetyg från grundskolan!!!???!!!! Så jäkla imponerande och stort att sluta nian ändå. När jag själv slutade nian längtade jag mest bort från högstadiet och till nystart och gymnasietiden. Jag kan inte minnas att jag kände någon större stolthet över att ha gått ut grundskolan, men när jag såg Max stå där i kostym och med ros och kuvert i handen blev jag till och med lite gråtig. Hur som helst; DET VAR FINT.
 
 
En annan grej som gör en lite lite stolt och väldigt väldigt glad är att Beatrice har tagit studenten!! Det var så fint att få vara med på hennes studentdag och dela den glädjen. (Dock hemskt att inse att den dagen är förbi för en själv och att en aldrig någonsin kommer att få uppleva den igen. Snyft!) Det var också en supermysig mottagning efter utspringet, med massor av underbar mat! (Mat, som ju är sommarens höjdpunkt)
 
 
  
 
Och så är vi framme i nutid, eller gårdagstid för att vara exakt. Albins 20-årsdag som firades med middag. Vi var fyra vänner till Albin som gav oss iväg till hans föräldrars hus utanför staden. Där drack vi bubbel och åt fantastiskt god pastasallad och, icke att förglömma, en crazy bananas god och sommrig jordgubbstårta ute på altanen. Det var en superfin kväll med kubbspel, hundgos och födelsedagsbarnet förstås, vår gemensamma favorit!
 
Jahapp, då har en sammanfattat juni so far. Det tog ungefär två timmar och sexton bilder.
För övrigt älskar jag att få kommentarer, så tack för de få men mycket skojiga kommentarer jag fått hittills. Det uppskattas!
Hejdå, vi ses, adjö, farväl!
(Godnatt, sov gott, min vän)
#1 - - Jojje :

Eyyy, kul med ett nytt blogginlägg ju!! Har kikat in här flera gånger de senaste veckorna så peppen var total nu när ett nytt dök upp, och du levererade stort. Diggar din blogg (och dig) starkt! KRAM <3

Till top