tavlor, prints och konst

livet i stort / LESBISKT, fotografi, inredning, konst, pinterest, planer / Permalink / 0
Just nu funderar jag en del på hur jag ska reclaima mitt rum för att verkligen få det att kännas som mitt. Jag har haft samma tavlor och i princip samma möbler sen vi flyttade till lägenheten för sex år sen så det känns inte riktigt som mitt längre. Det är lite för mycket trettonåring över det hela, if you catch my drift? Jag har dessutom ett smärre problem med sängbelysning eftersom jag inte har något sängbord att ställa en lampa på. Nu är det alltså naturligt ljus eller taklampa som gäller om jag ska läsa eller skriva i sängen och det är inte hållbart, för det blir varken skrivet eller läst då.
 
Jag har tänkt lösa fler problem i ett genom att sätta upp en tavellist eller tavelhylla ovanför sängen, där det nu sitter en tråkig och opersonlig ram med tre svartvita makrofoton av orkidéer. Planen är dessutom att sätta en ledslinga längs hyllans undersida, som sänglampa. Jag tror att det kan bli riktigt snyggt och dessutom funktionellt. *glädjedans*
 
Frågan är nu vad jag ska ställa för bilder på denna tavelhylla. Jag har sparat några förslag på prints på pinterest, men jag har ännu inte bestämt vilka jag ska beställa. Jag vill ha prints som betyder något för mig själv och helst av konstnärer som är mindre etablerade, där köpet av prints verkligen spelar roll. Det blir dessutom roligare att se konsten på väggen om en har ett ansikte bakom bilden, en konstnär som en faktiskt känner till, även om ingen annan gör det.
 
Lättnaden 
Protected 
- Trettondagsafton 
- Hasse, Fredde & Jörgen
 
De två första bilderna är skapade av Lisalove Bäckman och hennes konst finns att se på http://www.lisalove.se/. De senare bilderna är tagna och redigerade av Freja Lindberg  och hens konst finns att se på http://www.frejalindberg.com/.
Till top