Ölandssemester

livet i stort / Klintagården, fika, fotografi, friendz, mys, planer, semester, sjuksyrra, sommar, vården, Öland, äventyr / Permalink / 0

Hittills i juli har jag jobbat och jobbat och haft minisemester gånger två och så slappat lite.

Jag har kollat på en av mina all time favoritfilmer utöver Pulp fiction och Änglagård andra sommaren, nämligen Kyss mig.
 
Det har varit grymma solnedgångar senaste tiden och här fångades en av dem i orkidéns tunna blad.
 
En förmiddag innan jobbet gick jag och mamma ut och plockade blåbär och lite lite vildhallon. Perfekt till frukost tillsammans med yoghurt och en sked chiafrön.
 
I fredags åkte jag tåget mot Öland och möttes av en solbränd bästis på Kalmar Centralstation. Vi käkade lunch med Beas päron i Kalmar innan vi åkte vidare mot ön och Klintagården. Efter att ha lämnat av Beatrices föräldrar på gården åkte vi in till Borgholm för att köpa ett födelsedagskort till Lucas. När vi ordnat presenter och kort färdigt passade vi på att fika lite. Jag försökte ta en spontan smygbild när vi fikade, men blev uppenbarligen avslöjad...
 
Under helgen fick jag den stora äran att bo i Bea o Lucas husbil, en skåpbil som de byggt om till hem för att resa runt Europa med i höst och vinter. Beatrice gjorde mig sällskap i bilen och det var verkligen hur mysigt som helst att ligga där under tjocka täcken i morgonljuset och den något kyliga luften.
 
I lördags fyllde Lucas 20 år, vilket var anledningen till att jag åkte just denna helg. Vi gick ett stort gäng på loppis efter frukosten och sen gick fem av oss vidare mot en närliggande camping. På Lundegårds camping fanns Jurassic Expo, en tysk dinosaurieutställning, som födelsedagsbarnet ville besöka och det var faktiskt ganska kul! Det var dock inte värt 150 spänn för att titta på två meter höga plastdinosaurier och gå en tipspromenad utan facit.
 
Dör för vågigt badhår alltså! Vad som inte syns är dock de enorma tovorna i bakhuvudet som borde borstas ut..
 
På lördagskvällen/natten gick vi ett gäng till Sinus för att lyssna på Mares som skulle köra live vid elva. Jag och Beatrice taggade som fan inför den enda låten vi faktiskt kunde sen innan och dansade som idioter när den väl kom på. Typiskt dock att den började just när vi stod i baren och skulle betala.. hets hets hets!
 
I söndags gick vi upp skapligt och åt frukost ute i solen medans Lucas roddade ljudet på en gudstjänst. Efter frukost städade vi iordning husbilen och satt sen och chillade och scrollade mobilen någon timme. Beatrices föräldrar skulle åka hem samma dag så de skjutsade in mig till Kalmar på vägen, men innan dess åt vi lunch på  gårdens restaurang. (Det var tacobuffé. Mumma!)
 
Runt sex på kvällen var jag hemma med mina nya snygga Klintastrumpor och lite ont i magen.
 
Jag och Helge har just bokat hotell till Stockholm pride. Nu har jag bara sex arbetsdagar kvar innan semester, Karlstad och pride. Åtta pass kvar sammanlagt på avtalet innan tre år av utbildning. Wehoo!
Ha det gött, allesammans!
Till top