Vinterland och veckoinlägg

SSK, livet i stort, studentliv / BIV/BIS, HBTQIA+, Kärleksakuten, SSK, diakoni, friendz, integration, medfak, planer, plugg, samtal, sexpol, sexualpolitik, sjuksyrra, tentaplugg, tvserie/film, äventyr / Permalink / 0
Hallå där!
Nu var det en vecka sen sist och jag är ute i dålig tid som vanligt. Jag funderade på att skjuta på inlägget till imorgon, men då har jag inte heller tid och så skjuts det ännu mer på det och ja, ni vet hur det brukar gå. Jag har för övrigt gjort exakt så med min internet-KBT och inte nog med det så har jag även gjort så med mailen från samtalskontakten på vårdcentralen som ska påminna mig om att fortsätta med programmet. Det börjar osa ond spiral om det hela, men jag har bestämt mig för att ta tag i saken redan imorgon... lovar.
 
Så var det då den gångna veckan som skulle presenteras. Jag har varit på föreläsningar på campus i Norrköping både onsdag och fredag vilket kan vara otroligt värdefullt. På sistone har det dock mest kännts som något en gör för att slippa det dåliga samvetet över att en missat en föreläsning. Vi får inpräntat från dag ett att de som går på föreläsningarna generellt klarar kursen betydligt lättare än alla andra, så ni kan ju tänka er paniken när en då inte går på en föreläsning. Kaos. Slutsats: Jag har suttit av en del tid som jag kunnat spendera med Agne Paulsson på Youtube som ger pedagogiska genomgångar med exakt samma innehåll, som dessutom kan ses hemifrån sängen.
 
Jag har å andra sidan spenderat en hel del tid i sängen den senaste veckan med såväl plugg som Grey´s Anatomy. I torsdags exempelvis då jag var sjuk och fick stanna hemma istället för att gå på basgrupp och träffa folk att bolla cirkulationen med. Det kändes ungefär som att missa en föreläsning. Katastroftankar kring hur en kuggar tentan infinner sig rätt snabbt just när en ligger hemma och missar saker i skolan. Trots detta tror jag att det löser sig med lite repetition och tid.
 
 
Förutom plugg och ont i magen har jag också gjort kul grejer som att träffa folk och gå första delen av utbildningen inför att vara fadder för studenterna som börjar i vår. På torsdag har Kärleksakuten i Linköping årsmöte som jag kommer missa eftersom jag är på fadderutbildning del två, men då är planen att jag ska bli invald som materialansvarig. Flashig post va? Den blir ännu festligare när ni får veta att jag då bland annat ska ha ansvar för föreningens kondombestånd, en uppgift jag kommer att ta på allra största allvar. Looking forward!
 
 
Igår var jag hemma och pluggade (och hade ont i magen cuz why not) och på kvällen var jag i Skäggetorp med samtalsgruppen jag är med och leder. Igår pratade vi om försvar och skapade små djur av lera som vi sedan berättade om. Vi fick berätta om djurens eventuella fiender och hur djuren försvarar sig mot dessa. Det är otroligt vad många försvarsmekanismer vi har gemensamt med djuren. Lite fint ändå att vi blir så pass primitiva när vi känner oss hotade. Idag tog jag sovmorgon och åkte till skolan efter lunch för att skriva en rapport om näringslära och näringsberäkning. Det är så otroligt tråkigt och simpelt samtidigt som det är ganska komplicerat och svårt, men det är bara att få det överstökat så att fullt fokus kan läggas på anatomitentan strax efter årsskiftet.
 
Vintervädret har kommit till staden nu och färgat allt vitt och skimrande! Ikväll var jag för övrigt på bio och såg Solsidan tillsammans med Albin. Jag fick det i födelsedagspresent av honom och det blev verkligen en perfekt present! Jag älskar ju att gå på bio och det blir bara bättre när filmen faktiskt är en riktig höjdare. Och imorgon är det Lucia och jag ska på någon konsert eller luciatåg eller något på kvällen. Men först ska jag dissekera hjärta och lungor... Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning! Annat kul som händer i veckan är att jag ska till Stockholm och träffa Eliott och tatuera mig i helgen. Det ska bli superspännande och jag kan knappt bärga mig..!
Hej och hå, kämpa på!
Så hörs vi om ett tag.
Till top