Novembertisdag

livet i stort / LESBISKT, ensamhet, fotografi, frukost, höst, mat, podd, tips tips tips / Permalink / 0
Denna vecka började stabilt med en knockande förkylning. Jag är verkligen en sån person som alltid går runt och är lite förkyld tills det bryter ut och efteråt försvinner det aldrig helt utan går tillbaka till standardläget seg med lite ont i halsen alternativt snuva. Men nu är jag alltså på förkylningspeaken och hade riktigt svårt att släpa mig ur sängen både igår och imorse. Detta kompenserades såklart med varm oboy och mitt nya go to-bröd, glutenfritt knäcke från Semper, samt lite bloggläsning. Det är fortfarande förjävla fint ljus här i Linkan, kallt som sjutton, men ändock vackert så jag fortsätter min trend med att fota solljuset i diverse objekt. Varsågoda.
 
 
Ljuset. Återigen, ljuset.
 
Med min nya pissiga diet (FODMAP) har matlagning blivit en ofrivillig men ny hobby. Detta gav igår en storskörd majspasta med qournfärssås, inte mindre än tre matlådor. Heja heja! Ikväll bjöd jag, helt oplanerat, familjen på snabbmiddag i form av fetaostsallad med broccolli och knäcke. Fint ska det va...
 
Förutom att jag uppenbarligen blivit frälst av höstljuset och naturen på sistone har jag även blivit poddberoende. När jag är lite depp finns det inget bättre än ett avsnitt av Skäringer & Mannheimer eller, om inget sådant finns att tillgå, ett avsnitt av Under huden. Båda poddarna rekommenderas starkt! Älskar att höra kvinnor prata passionerat om sina intressen och höra dem lyfta varandra + att både Kakan och Mia Skäringer och Anna Mannheimer är svinigt roliga!
Lyssnar ni på några poddar? (Vem förväntar jag mig ska svara? Inte den blekaste)
Till top